Exercitiile fizice te ajuta sa ai mai multi bani la pensie!

La o mulţime de pensionari, o bună parte din pensia pe care o primesc merge pe medicamente. Cunosc bine acest lucru deoarece am avut de-a face cu mulţi pensionari în viaţa profesională. Cheltuirea banilor pe medicamente ar putea fi foarte uşor evitată dacă oamenii, indiferent de vârstă ar face mai multă mişcare, ar mânca mai puţin şi mai sănătos. 

În ultimele 3 decenii, numărul de persoane vârstnice bolnave de boli cronice consumatoare de bani s-a triplat. Pe vremuri, marea majoritate a vârstnicilor locuiau la ţară, făceau activitate fizică, adică munceau pe lângă casă, la câmp sau în grădină până în aproape ultimele clipe ale vieţii. Erau foarte rare cazurile când aceştia zăceau la pat cu lunile sau anii, cum se întâmplă în generaţia noastră. Obezitatea era rară printre ei, de asemnea şi multiplele de boli cronice pe care obezitatea le generează. 

Acum când procentul de persoane trecute de 60 ani care locuiesc în oraş a devenit majoritar, când şi-au schimbat stilul de viaţă dintr-unul activ în unul sedentar, oamenii au devenit din ce în ce mai bolnavi. Inamicul numărul 1 al sănătăţii persoanelor de peste 60 ani este OBEZITATEA. Procesul este următorul: Sedentarism⇒ Obezitate⇒ Complicaţii ale obezităţii (adică diabet, boli cardiovasculare: infarct miocardic, insuficienta cardiaca, HTA, accidente vasculare cerebrale, complicatii reumatice: artroza genunchilor si a soldurilor, lombalgii, hernii de disc, complicatii respiratorii: sindromul de apnee in somn, complicatii psihice: depresii, stari anxioase)

La toate cele de mai sus, sedentarismul adaugă şi reducerea masei musculare, adică SARCOPENIA. După 40 de ani masa musculară scade cu 5% în fiecare decadă de viaţă şi mult mai intens după 60-70 de ani. Iar obezitatea prin infiltrarea grasimii în muschi afecteaza atât funcţia, cat şi forţa muschiului. Reducerea masei musculare este cauza slăbicunii, echilibrului dificil, căderilor, limitarea mobilităţii, etc.

Vestea bună este că la orice vârstă lucrurile se pot schimba. Niciodată nu este prea târziu să ne propunem mai multă mişcare. Mişcarea poate fi sub formă de mers pe jos, exerciţii fizice acasă sau la sală, grădinărit sau orice altă activitate ce presupune mişcare.

Exercitiul fizic este cel mai ieftin si eficient medicament. Este medicamentul ce previne o mulţime de boli costisitoare.

Imagine de pasja1000 de la Pixabay

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.